Snmek obrazovky 2023 11 08 v194616 Číslo 1

  • Kritická místa kurikula ve výuce přírodopisu a biologie pohledem studentů učitelství PDF (809 kB)
    Lukáš Rokos
  • Možnosti a limity využití muzejních expozic ve výuce z perspektivy učitelů chemie základních škol a gymnázií v Olomouckém kraji PDF (236 kB)
    Lenka Rybáriková, Martin Bílek
  • Rozbor učiva obecné chemie na základní škole – propojení opěrných a nově vytvářených pojmů PDF (247 kB)
    Barbora Valová, Hana Cídlová
  • Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací PDF (361 kB)
    Hana Henychová, Veronika Machková
  • Antibiotika a jejich výroba ve výuce chemie na základní škole PDF (611 kB)
    Markéta Večeřová, Václav Richtr
  • Environmentálna problematika a trvalá udržateľnosť vo vzdelávaní chémie: Výskumný zámer dizertačnej práce PDF (159 kB)
    Jana Urbanová, Katarína Kotuľáková
  • MoleGraph aneb jak postavit školní měřicí systém svépomocí PDF (548 kB)
    Tomáš Feltl, Petr Šmejkal
  • Tuky ve výuce chemie – východiska k inovaci kurikula na základní škole PDF (111 kB)
    Monika Pelikánová, Martin Bílek, Milan Šmídl

Snmek obrazovky 2024 02 27 v200002 Číslo 2

  • Využití Wordu a screen-readeru při studiu jazyků u prakticky a úplně nevidomých PDF (158 kB)
    Jaromír Tichý, Václav Vrbík, Vladimíra Lovasová
  • Výchova k zdraviu v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov pre predprimárne vzdelávanie z pohľadu študentov PDF (722 kB)
    Zuzana Fečiková
  • Představy žáků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy PDF (612 kB)
    Romana Adámková, Milan Kubiatko

2022 1 2 Číslo 1 - 2

  • Nárys DM teorie přírodovědného vzdělávání PDF (170 kB)
    Přemysl Záškodný
  • Testování úrovně žákovských znalostí z učiva o neživé přírodě jako jednoho ze základních pilířů pro následné vytvoření přírodovědné gramotnosti PDF (505 kB)
    Štěpánka Chmelová, Romana Zvolánková
  • Devonský koněpruský útes jako cíl geologické exkurze PDF (7800 kB)
    Michal Mergl

 

2020 1 Číslo 1

  • Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice PDF (260 kB) 
    Radka Marta Dvořáková, Martin Hůla
  • Exkurze za čolky Plzeňska v rámci výuky biologie PDF (956 kB)
    Jan Walter, Jiří Kout, Aleš Brandtlík
  • Badatelsky orientovaná výuka ve výuce přírodopisu a biologie pohledem učitelů z praxe a budoucích učitelů PDF (215 kB)
    Lukáš Rokos, Jana Lišková 

2020 2 Číslo 2

  • Percepcia rastlinných plodov žiakmi základných škôl alebo čo je pekné, je aj dobré PDF (278 kB) 
    Milan Kubiatko, Jana Fančovičová
  • Představení výkladového textu pro podporu výuky tématu organokovové sloučeniny PDF (242 kB)
    František Houser, Helena Klímová, Petr A. Skřehot
  • Testování psychometrických vlastností výzkumného nástroje pro zjišťování úrovně znalostí žáků o členovcích v rámci ekologického a systematického přístupu na vybraných školách PDF (2 000 kB)
    Markéta Štrachová
  • Člověk a jeho svět: Analýza vývoje učiva o bezobratlých živočiších v primární škole PDF (244 kB)
    Ladislav Podroužek, Dagmar Šafránková

Arnica 2021 Oblka Číslo 1 - 2

  • Badateľsky orientované vyučovanie na hodinách geografie z pohľadu učiteľov PDF (1 300 kB) 
    Ivana Tomčíková
  • Interdisciplinárny prístup prírodovedného vzdelávaniav prostredí slovenských škôl PDF (377 kB)
    Renata Bellová
  • Příběhy ze školních kabinetů: Sádrové modely zkamenělin I. PDF (3 620 kB)
    Michal Mergl, Petra Vágnerová

 

 2019 1 Číslo 1

  • Stanovení kritických míst ve výuce fyziky na ZŠ na základě multikriteriálního přístupu a možnosti jejich překonání PDF (1240 kB)
    Jiří Kohout, Marie Mollerová, Pavel Masopust, Lukáš Feřt
  • Kritická místa ve výuce zeměpisu na ZŠ – identifikovaná kritická místa a jejich příčiny PDF (2383 kB)
    Markéta Pluháčková, Václav Duffek, Václav Stacke, Pavel Mentlík
  • Jak eliminovat kritická místa počátečního chemického vzdělávání – příklady témat „Složení roztoků“ a „Názvosloví solí“ PDF (1068 kB)
    Jiří Rychtera, Milan Šmídl, Martin Bílek
  • Kritická místa ve výuce přírodopisu – jejich identifikace a příčiny PDF (729 kB)
    Petra Vágnerová, Lenka Benediktová, Jiří Kout

2019 2 Číslo 2

  • Školské podvádzanie z pohľadu učiteľov – pilotné výskumné šetrenie PDF (211 kB)
    Ján Bajtoš, Jarmila Honzíková
  • Co už o vzniku a vývoji člověka raději neučit PDF (1940 kB)
    Radka Marta Dvořáková, Zuzana Schierová
  • Zpracování tématu organokovové sloučeniny v českých učebnicích PDF (746 kB)
    František Houser, Helena Klímová, Petr Adolf Skřehot
  • Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v Horním Rakousku – výzkumná sonda PDF (810 kB)
    Silvie Svobodová